[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4505: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3691)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4507: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3691)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4508: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3691)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4509: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3691)
Elevkåren Teknis • Visa tråd - Lärarcitat

Allmänt » Lärarcitat

Snacka om precis vad ni vill!
2011-02-23, 22:14
En mycket bra och rolig tråd! Lägg in dina bästa lärarcitat som du minns från din tid på Teknis.

Här kommer alla lärarcitaten från det gamla forumet sedan höstterminen 2008:


Aline Sjögren:


”...och under romantiken pratade man mycket om dvärgar och liknande myter.”

Björn Riise:

sa en del goa saker på vår första lektion i höstas. Hade en lång utläggning om bussnummer och hur ogärna han ville ha smutsiga bönder på sina lektioner.

Björn till klassen: "Vill ni ha er ett gott skratt?" Han håller sedan upp ett nyss inlämnat arbete från en elev i klassen och skrattar för sig själv. "Det sägs att ett gott skratt förlänger livet.. sålänge jag har den här kvar kommer jag aldrig att dö" säger han och fortsätter att skratta.

"Vad är det för likhet mellan att hoppa bungee jump och ha sex i thailand?"
"Ett förvirrat öh..."
"Spricker gummit så är du dödens!"

"Om det är någon lärare som är taskig så ska ni säga till mig så kan jag slå personen, jag ska ju ändå få sparken"
"Alla får MVG i kursen, jag ska ju ändå få sparken"
"Nu kan ni gå hem så går jag ner till de 2 tjockisarna (toeeethh och montana), det spelar ju ändå ingen roll om vad jag gör. Jag ska ju ändå få sparken"

Börje Månsson:

på matten: "Här ska vi alltså ha sex". Detta säger han och vänder sig sedan om mot tavlan...

Börje målar ofta, väldigt ofta, streckgubbar på tavlan i samband med fysiklektionerna. Minst 10 per lektion. Alla ser likadana ut och är lika kalla och tråkiga.
Efter 1,5 år fysik med Börje tog han idag steget och ovanför streckgubben skrev han "Pelle" och sa "Det här är Pelle, hehehehe"

Två tjejer kommer iaf in 10 min sent, och då säger en killelev:
"Hmm, 10 minuter tjejer, inte bra. Ska ringa din mamma i Lidköping."
Börje som står och chillar lite mot tavla säger:
"Och vill du att jag ska ringa din morsa också nu, eftersom du pratar?"
Vet man vem Börje är är detta betydligt roligare än om man inte vet!
Senare samma lektion.
Elev: "Är det en MVG-uppgift?"
Börje: "Ne, det är en IG-uppgift" va fan?

Christina Asp:

"Man kan förstöra den viljestyrda ringmusklen. Särskilt vid analsex som är så populärt nuförtiden... Då gäller det att ha mycket slem.. eller glidmedel!"

Fredrik Moberg:

Erik Bårdh hänger som vanligt inte med och frågar när provet ska vara.
Moberg:
”Har du ramlat ner från månen?”

Gunnar Asker:

under mattelektionen pratar vi om att om man har mer än 3 siffror på sin buss så är man bonne. Vissa håller inte riktigt med och säger Göteborg då? det är ju buss 100, det är då Gunnar tar chansen och säger:
”Ah, men göteborgsbussen det är ju två nollor på utsidan och 40 på insidan.”

Asker sa till mig idag att min kurva var för spetsig, det måste vara mjukare, som en kuk.

Gunnar Holmström: 

”Okej, klockan är halv 3, några är trötta och några av er har varit ute och käkat våfflor... Kul för er!”

Ingemar Sjöholm:

under en geografi lektion då vi pratade om att spränga ljudvallen:
-På min tid bangades det hela tiden, det smällde som fan utanför skolorna, Det dog till och med folk.
han syftade då på smällen som uppstår då ljudvallen sprängs

Jan Sundbaum:

GPT06 har företagsekonomi och vi ska komma på olika affärsidéer. Gruppen Jonas, Calle och Victor ska fixa en idée som innehåller tonårspojkar och resebyrå. När Jonas sedan ska berätta resultatet säger han: 
"När tonårskillar åker utomland är det ju bara två saker de vill... och det är ju supa och knulla. Så vi tänkte fixa en resa där dessa killar får det som önskas." 

Efter massa snack om tork på tallin och skit säger Jan Sundbaum: 
"Men en sån resa finns ju redan. Den heter Teknis on Tour."

”Denna lektionen är inte så lång så det vore bra om ni inte går in på youtube/facebook eller surfar barnporr eller vad ni nu gör.”

Jie Sundström:

En elev försöker kommentera ett samtal som han inte lyssnat på, och blir då påkommen. Jie har lite problem med svenska ordspråk och ryter snabbt ut. -"Nu blev du tagen i sängen!"

Idag på våran mattelektion, Jie tjatar på snabbare än vanligt och ingen fattar någonting.. 
Efter en invecklad genomgång frågar Jie om alla förstår..
Självklart svarar alla då "NEJ". 
"Bra" säger Jie och fortsätter med genomgången

Ta shi bang! = Han/hon är styv/hård

"Victor hen pang", kläckte Jie ur sig på en kinesiskalektion för ganska länge sen. (Betyder Victor är mycket tjock).

på en mattelektion: Om jag till exempel har sex... (Ganska lång tystnad, plus en del skratt - och till slut en Jie som fattar och ler. Men hon försöker köra på som inget speciellt) Det är alltså 3 gång 2.

Hon ställer sig framför en kompis bord och kollar allvarligt in i ögonen, innan hon säger: 
"Det är inget fel på dig, men... du är en bortskämd snorunge." Sedan lite vanligt Jie-skratt, plus annat smågnabb om bland annat pluggande.

Jie håller på att ta sig på olika kroppsdelar för att sedan säga vad det heter. Ögon, öron, näsa osv
Helt plöstligt smiskar hon sig själv på bakdelen och med charm blinkar hon i ögat och säger vad det nu heter.

Jeanette glad:

på geografin: "idag har jag ätit tårta, men eftersom jag inte tål tårta måste jag söka upp damernas." 
Hon ger oss sedan uppgifter och springer ut ur klassrummet!

Kirsten Skoglund:

blev lite smått arg när vi killar i klassen pratade och var lite högljudda var på hon säger: "Ne nu blir jag så förbannad så att jag vill strypa er och binda er och sätta munkavel på er"

Klas Svensson:


"Då var vi på uppgift 1157; tidig medeltid alltså...." Väldigt tråkigt men samtidigt kul på ngt vis..
"Visst gör det ont när kurser försvinner"

En elev frågar vilken arbetsgrupp han är med i, då svarar Klas: "ja inte vet jag, men jag tycker synd om dom som måste ha dig som gruppmedlem." varpå det blir en kort paus som efterföljs med: " hrm aa det kanske var lite taskigt, men jag är ärlig i alla fall *stort leende*

Lars Karlgård:

"Jag har funderat på en grej om några av de gamla elever jag haft:
hade man samlat ihop dem skulle vi ha kunnat starta inbördeskrig i det här landet."

Lars Nilsson:

Elev: ”Det talet var ju jätte dåligt!”
Lars: ”Jasså varför är du det då?”
Elev: ”Nej talet är dåligt!”
Lars: ”Jaha och vem har sagt att du är bättre än det då?”

Lars: - Det är jävligt overkill att använda den vågen!
Elev: - Va sa du ?? (förvånad)
Lars: - Que?

På en fysik lektion fick vi tillbaka våra prov och detta sa lars om våran prestation i klassen

Lars: Detta var bland det sämsta jag har sett!.....för vissa av er i alla fall, men en sak ska jag säga er, det är en jävla tur att vi har alla dessa smarta asiater som kommer hit och tar era framtida jobb för ni är helt jävla inkompetenta!.

Efter detta blev det tyst och lars vände sig mot tavlan och började måla ngt och sa sen:

Lars: Jag fattar faktiskt inte ens varför vi lägger på pengar på er, ingen kommer vilja ha er i framtiden ändå!

Lars drog den visan för oss också. Men självklart ska någon i klassen då påstå:
- Ah, bra då kan vi gå hem nu.
Lars blir svinarg och ryter:
- JA OCH SÅ KAN NI TORKA MIG I RÖVEN NÄR JAG LIGGER PÅ HEMMET SEN!

Lars Samuelsson:

Det knackar på dörren och han öppnar:
Tjejen: ”Lars, får jag låna dig i 2 minuter?”
Lars: ”Grabbar, jag kommer om 30 min och blinkar med ögat ”

Per:

Per till Elev: ”Gunga inte på stolen, då kommer du att slå ihjäl dig och då kommer jag att applådera och då får jag skäll för det sedan.”

Sten Tofte:

*Pratar om provet och visar upp ett uppslag i redovisning och beskattningsboken*
"Jag förstår ju att ni dör när ni läser sådant här och jag vill ju inte att ni dör. Då har jag inga elever att undervisa och  då blir jag arbetslös, jag menar man måste tänka lite på sig själv ibland!"

efter halva lektionen: "nae no tyckäer jae vi koller pa en film, äefter daet kaster vi in haenduken"   (för er som inte har nöjet att ha sten så kan man nämna att han är dansk och man får fjärilar i magen när han pratar  <3)

Sven Dalhberg:


Victor Bodin räcker upp handen och frågar "vad fan gör jag för fel?"
Sven svarar genast " med matten eller rent allmänt?"

"Vatten leder inte ström, om det inte är strömt vatten"

någon minut senare snubblade han nästan på overheadapparatssladden och säger då med ett leende:
"Oj, nu höll jag på att ramla med sladd"

vi pratade om att köpa ägg. så säger han, det skulle bli väldigt jobbig om jag bad er att gå och köpa ett mol ägg. Det skulle bli väldigt många ägg. Så börjar han skriva 600 000 000 000 000 000 000 000 och klämmer under tiden ur sig.
"jah, som ni ser, hur mycket sex man än har så får man aldrig tillräckligt mycket ägg"

"Så frågar man bara; Varför är du så rund om magen? Joh jag har svällt"

"Ni som inte läst om mol behöver inte vara molpna för de."

"Men om jag stannar här går det inget vidare"

Tommy Josefsson:

"och nästa man som ska tala är en kvinna"
”Ni får inte prata i mobil på telefontid!”
"Den ena bussen är det alkolås i, så den tar inte jag."

”När man fäster golvskivor måste man se till att man gör det med både skruv och lim. Annars knarrar golvet, vilket det gjorde hemma hos mig förut. Det fick jag sota för när jag kom hem sent och var full.”

efter alla hadde tagit vaccinationen:

"Det är lite dåligt med den här sprutan, för nu är ni så trötta så ni skiter i vad jag säger, vilket resulterar i att ni inte kommer få all information. Detta leder till att ni inte kommer klara provet, vilket i sinn tur leder till självmord. Och det är ju inte så bra att en hel klass tar självmord, fast hadde ju varit rätt skönt för mig(mystiskt tommy skratt) ne skämt åsido det är inte bra, för då har ju vaccinet motsatt effekt (mystiskt tommy skratt)"

”Om vi låtsas att det är 300 grader här inne så kommer nog vårt hår börja brinna först. Sen kommer skjortärmarna ta eld. Såsmåningom kommer vi nog börja må ganska illa också...”

Åsa Wedberg:

sa till en i klassen "Om du inte håller tyst nu så vill jag stycka dig och kasta ut dig genom fönstret"

?:

"jag kan slänga ut er för att ni är så dryga och inte bara för att ni ÄR dryga utan för att ni också ser dryga ut"

Elevcitat:

Vi har psykologi och har redovisningar om betingning. Går inte in mer på det men Adam utbrister under sin redovisning om "the axe effect" iallafall att
- "Tjejerna kommer direkt när man sprutar, och varje gång man sprutar."
Härneborn
7 Inlägg
Fullständigt namn:
Klass:

2011-02-23, 22:32
Bra bra!
Fredman
Ordförande 10/11
87 Inlägg
Fullständigt namn:
Klass:

2011-03-07, 11:22
Klas Svensson har CAD med GPT08 då säger Heidi, "Klas! Jag skulle behöva lite hjälp." Detta svarar då Klas på med "Du skulle nog behöva mycket hjälp."
Hagberg
TIF 10/11 · KK 10/11
11 Inlägg
Fullständigt namn:
Klass:

2011-03-09, 19:54
TE09B har TUF-lektion med Tommy. Linn gäspar och Tommy ryter genast till "Linn, häng med!" Linn: "Får man inte ens gäspa?" Tommy: "Kommentera inte en kommentar som jag inte har kommenterat. Där fick jag allt till det, något av det smartaste jag sagt"
Rasibazz
5 Inlägg
Fullständigt namn:
Klass:

2011-03-17, 17:23
Cj: Fäll ner powerbooken nu så att den inte blir en iPad.
Davidsson
VF 10/11 · Pyro 10/11 Reiselaitärz 10/11
16 Inlägg
Fullständigt namn:
Klass:

2011-03-19, 21:59
asså jag är kär i en kille.
natalieharris
T.A.K 10/11
26 Inlägg
Fullständigt namn:
Klass:

2011-04-08, 20:57
Lars Nilsson

Elev: Aaaahhh jag kan inte andas! Jag döör!
Lars: Va.

Fredrik Moberg

"Viktor 'Chonzzon'..."
"Sagge... hmmmm..."
oppai
2 Inlägg
Fullständigt namn:
Klass:

2011-04-16, 16:21
Vanda Persson: "Du har fel, jag har rätt. Du behöver inte komma på resterande lektioner"
ottosson1
7 Inlägg
Fullständigt namn:
Klass:

2011-05-25, 14:04
Sitter och har betygsnack med Jeanette Glad.
Jeanette: grejen är det att vi har fyra ben, men det är inte bara det som är benen som räknas, utan det som är mellan benen.

wtf...
Wernklev
5 Inlägg
Fullständigt namn:
Klass:

2011-05-26, 00:09
Jonny Friberg berättade en gång att han sket ner sig på centralbron i sin servicebil när han krökte rör. Inte det smartaste man kan säga till sina elever.
Sandberg
7 Inlägg
Fullständigt namn:
Klass:

2011-05-26, 00:33
Vi hade lite efterdiskussion efter ett nationellt tal kring hur man väljer kläder för att sprida ett budskap, när följande sägs:

Elev: "Medelklassbarn kan ju istället klä sig för att verka vara överklassbarn."

Anna Dahlberg: "Ah, och så finns det dom som går på Bäckäng."


Vår kära mattelärare Jie har någon gång bestämt konstaterat att ett förmål är 5900 kilometer tungt... Hallå ja.
Fredman
Ordförande 10/11
87 Inlägg
Fullständigt namn:
Klass:

2011-05-26, 22:47
Lars <3 O.o
Alburg
5 Inlägg
Fullständigt namn:
Klass:

2011-06-03, 21:26
Ser med glädje att det kvalitén inte har sjunkit ;)
Användarvisningsbild
Odqvist
xCST 08 · xWebmaster
6 Inlägg
Ort: Varberg
Fullständigt namn:
Klass:

2011-09-29, 12:15
Hört på Kemi-lektion med "Lajla"

Arg Teknissa: Du kan ju inte lära ut om, låt oss säga Hundar, och sen ställa en fråga om KATTER!!!
Laila: JO DET KAN JAG!!
Hallkvist
Kårmästare 11/12 · Admin
27 Inlägg
Fullständigt namn:
Klass:

2011-11-07, 15:34
Vikarie Ulf

Psykologi om humanism
"Resultatet av humanismen är att folk klär av sig nakna och slänger sig i gyttja bad"
Sundström
2 Inlägg
Fullständigt namn:
Klass:


Totalt 1 användare online: Inga medlemmar, inga dolda och 1 gäst